May 17, 2010

THE RING


korg penah tgk gerhana matahari ? kalau pernah , baguusss . kalau tak , haha serope le kitee . xD sebenarnya ni bukan nk cite psl gerhana matahari la . nk cerita psl the ring surround the sun . haa sbnrnya aku pon tktau asal usul kejadian ni . dalam pukul 2 lebih , mak aku balik dari sekolah ( p/s mak aku bukan bersekolah , die mengajar ye xD ) tika itu aku tgh online lah , melayari laman laman sosial sambil bermain gaaammee . mak pulang dan beliau berkata " ada tgk matahari hari ni ? " aku pon pelik eh mak ni nak suh aku bute ke tgk matahari tghari bute ni . " ade cincin keliling matahari , pg tgk cpt " sahaya emak berkata . aku pon dengan bingai nye pg tgk tepat kt matahari . mmg terbakor retina aku haha . lalu aku pon pg amik spec ray ban abah . pon masih tk boleh bkk mate . lalu mak pon berkata , " tkpe mak dah amik gmbar tdi " fuhh , kenapa tk ckp awal2 , jenuh la aku membakar bijik mata . terus , aku masuk rumah , dengan mata berpinar2 , pg tgk gmbr yg mak amik tdi . laaaa , sekeliling die rupenye ! patut la aku tk nmpk . aku tgk straight kt matahari . haha . then aku pon keluar la balik , dengan memakai ray ban abah . baru la nampak (:

















nampak tak ring tu ? kalau tk nmpk mmg mati cpt la tu . okay , bercakap pasal asal usul ring ni , mak aku yg ckgu sains ni pon tk tahu cmne kejadian ni boleh terjadi . so kalau ade sape2 tau ni ape benda , sila tinggalkan komen atau add la saya . haha promote sikit .


p/s ; sila layari http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_Around_the_Sun

2 comments: